تشخیص درب چاه قم.09127557880

تشخیص چاه فاضلاب : تشخیص محل چاه یا درب چاه در شرایطی پیش میاید که بدلیل وجود مشکلاتی برای چاه های آب و فاضلاب احتیاج به خدمات تخلیه چاه باشد. برای مثال گاهی اوقات برای اتصال لوله فاضلاب منزل به لوله فاضلاب شهری یا مثلا برای تخلیه کردن چاه لازم است که عملیات تشخیص محل چاه صورت بگیرد. البته ممکن است برای پیدا کردن محل چاه سرویس کارانی که در محل مستقر میشوند به دلیل نداشتن تجربه کافی اقدام به کندن نقاط زیادی کنند که همین موضوع موجب هزینه تراشی و از دست دادن وقت برای مشتری میشود. بنابراین پیشنهاد ما به شما جهت خدمات مربوط به تخلیه چاه خصوصا تشخیص محل چاه تیم خدمات فنی پارس گاتا قم می باشد که با بیش از سال ها تجربه در زمینه لوله کشی و لوله بازکنی و داشتن نیروهای مجرب آماده خدمت به شما مشتریان گرامی میباشد. در ادامه به چند روش برای تشخیص محل چاه اشاره خواهیم کرد.

شناسایی محل چاه به روش سنتی

برای تشخیص محل چاه ابتدا باید نزدیک ترین مکانی که لوله به چاه وصل میشود را پیدا کنید. سپس سعی کنید با چیزی به لوله ضربه بزنید تا متوجه شوید صدای آب از کدام سمت میاید. البته این کار بسیار با دقت و به آرامی انجام دهید تا لوله آسیبی نبیند. با این روش میتوانید به تشخیص چاه آب و فاضلاب بپردازید بدون اینکه محل چاه را تخریب و یا کنده کاری کنید. اما با توجه به توضیحات داده شده باز موفق به تشخیص محل چاه نشدید با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیرید تا با دستگاه های پیشرفته جهت شناسایی محل چاه در کمترین زمان مشکل شما را برطرف کنند.تشخیص درب چاه قم.09127557880

تشخیص محل چاه با دستگاه

امروزه شرکت های تخلیه چاه از دستگاهی برای تشخیص محل چاه استفاده میکنند که کار را بسیار راحت کرده است. با کمک این دستگاه دیگر نیاز نیست وقت زیادی را صرف تشخیص چاه فاضلاب کنیم همچنین دیگر نیازی به کنده کاری و تخریب محل چاه نمیباشد.تشخیص درب چاه قم.09127557880

تشخیص دقیق درب چاه

مهمترین بخش چاه، درب و نحوه پوشش آن میباشد که این موضوع به ایمنی چاه بستگی دارد همچنین با پیداکردن درب چاه میتوان به شناسایی محل چاه نیز پرداخت. در زمان تخلیه کردن چاه، درب چاه باید به اندازه ای باز شود که امکان وارد شدن شیلنگ تانکر تخلیه چاه با ساکش و یا پمپ تخلیه چاه با پمپ لجن کش و پمپ کف کش به داخل چاه باشد. در واقع این اندازه برابر با اندازه یک کپسول گاز معمولی است که در ادامه رایج ترین روش ها را جهت شناسایی درب چاه نام میبریم:

  • تشخیص محل چاه و درب آن به کمک مشتریان

اگر چاه فاضلاب منزل شما احتیاج به تخلیه داشته باشد به علت کنده کاری های انجام شده در دفعات قبل پیدا کردن درب چاه کار نسبتا آسانی است که میتوان با پرس و جو کردن از ساکنین قدیمی ساختمان از محل چاه مطلع شد.

  • وجود چند موزاییک و سنگ فرش متفاوت

برای تشخیص محل چاه یا درب آن روش دیگری وجود دارد که در این روش با موزاییک های متفاوت یا رنگ و چسب که به مرور زمان از بین نمیرود محدوده یا طراف چاه را علامت گذاری میکنند.

  • استفاده از استانداردهای مکان چاه فاضلاب

طبق استانداردهای مکانی برای تشخیص محل چاه، چاه فاضلاب باید حتما با رعایت فاصله مناسب از دیوار و ستون های ساختمان حفر شود که با کمک این روش میتوان به طور تقریبی به محل چاه یا درب آن پی برد.

  • صدای حاصل از جریان اب درون لوله های فاضلاب

با گوش کردن به صدای آبی که در لوله ها جریان دارد درب چاه را تخمین بزنید.

  • کندن زمین مکان های احتمالی

اگر با روش های گفته شده موفق به تشخیص محل چاه نشدید، راهی نمی ماند جز اینکه شروع به کندن زمین های احتمالی کنید و از طریق دنبال کردن لوله های فاضلاب ورودی به چاه ، به مکان دقیق درب چاه پی ببرید.

  • لوله باز کنی با فنر

زمانی که با استفاده از دستگاه لوله بازکنی اقدام به باز کردن لوله میشود، طبق شواهد و میزان فنر فرو برده شده به لوله فاضلاب مکان چاه فاضلاب را تخمین میزنند. این روش برای تشخیص درب چاه در اولویت قرار داشته و بسیار هم رایج میباشد.

فهرست
تماس با سرویسکار